Spotkanie zarządu spółdzielni oraz mieszkańców osiedla Bocianek z władzami kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się 22 czerwca w Kieleckim Centrum Biznesu (Exbud-Skanska). W zebraniu wzięli udział także kieleccy radni oraz przedstawiciele magistratu i Miejskiego Zarządu Dróg.
Spotkanie rozpoczął Paweł Kubicki, prezes SM Bocianek, który przedstawił stanowisko mieszkańców oraz spółdzielni. Zwracał uwagę na niejasność urzędniczych pism i procedur. Zadał także szereg pytań między innymi o to czy projekt rekomendowany przez GDDKiA jest wersją ostateczną, czy może ulec jeszcze zmianie?
W pierwszych słowach dyrektor GDDKiA Krzysztof Strzelczyk dał do zrozumienia, że co prawda wysłucha mieszkańców, ale na ustępstwa w sprawie rozbudowy ulicy Świętokrzyskiej nie mamy co liczyć.
– To, że tu dziś jesteśmy oznacza, że chcemy Państwa posłuchać. Jednak to co zostało zaprojektowane uważamy za optymalne – mówił odpowiadając na pytania Pawła Kubickiego, prezesa SM Bocianek. Informował przy tym, że za wyburzone garaże i zajęty pod inwestycję teren zostaną wypłacone odszkodowania, za które spółdzielnia będzie mogła wybudować nowe garaże.
Spotkało się to z ostrą reakcją przewodniczącego Rady Miasta Jarosława Karysia, wiceprzewodniczącej Rady Miasta Anny Kibortt i innych uczestników spotkania:
– Nie pomaga Pan, rozumiem, że są pewne obwarowania, ale nie zapominajmy, że ta droga przechodzi przez centrum miasta. Ona ma służyć mieszkańcom, a nie szkodzić im. Panu dyrektorowi łatwo może powiedzieć wycenimy nieruchomości, wypłacimy odszkodowania, ale mówimy przecież o 200 garażach. Nie widzę u pana chęci dyskusji. Nie tędy droga – mówił Jarosław Karyś.
Jak zakończyło się spotkanie i co zostało ustalone? Szeroką relację przeczytacie Państwo w najbliższym “Echu Bocianka”, które na początku lipca znajdziecie w swoich skrzynkach pocztowych.
By nie trzymać Państwa w niepewności tyle czasu zdradzimy, że jest szansa, by przynajmniej jeden rząd garaży (bliżej ul. Konopnickiej ocalał). Padły też inne propozycje – np wybudowania w miejscu garaży znacznie większej ilości naziemnych miejsc postojowych lub wybudowania “parkingu systemowego”.
Poniżej fotorelacja z wtorkowego spotkania.